Márkafüggetlen autószerviz   ●   Nyitva tartás: Hétfő - Péntek 8.00. - 17.00. -ig   ●   Tel.: +36 70 335 9337

Szélvédő csere

Szélvédő csere – mikor cseréljek ?

Szélvédő cserére nem csak akkor kell gondolni, amikor teljesen betört egy szélvédő – például magasból ráesett valami vagy egy nagyobb kővel volt találkozás – , hanem akkor is, ha még „csak” repedés történt a felületen.

Mivel a szélvédő merevítő funkciója is csökken a repedés következtében, ezért repedt szélvédővel rendelkező autó egy estleges ütközéskor nem tudja olyan mértékben megvédeni utasait mint ahogyan kellene. Erről írunk majd a későbbiekben…

A műszaki vizsgaállomásokon azonnal visszautasítják a gépjármű vizsgáztatását valamint a rendőrök is figyelnek már a repedt szélvédős gépjárművekre. Ha a sérülés a vezető előtt van, akkor büntetést is kaphatunk, hiszen gátolja a repedés a szabad kilátást, így az balesetveszélyes.

Hogyan végezzük a szélvédő cserét?

A karosszériához való illeszkedés szempontból kétféle technológiát különböztetünk meg. A régebbi az úgynevezett gumiágyas az újabb, modernebb a fent említett ragasztott. Az egyiket nem lehet a másikra cserélni, csak nagyon-nagyon ritka esetben! Napjainkban már a személyautók 99%-nál a szélvédő ragasztással rögzül a karosszériához.

A régebbi esetében a szélvédő un. behúzós technikával kerül beépítésre. Ennél a technológiánál a karosszéria és a szélvédő közötti rögzítést egy vastag gumi keret ( kéder gumi ) biztosítja. A behúzó zsinórt előbb a szélvédőre felhelyezett kéder gumiba fűzzük majd a behúzó madzag segítségével a kéder erre kialakított részét áthúzzuk a karosszéria erre kialakított peremén. Ez az úgynevezett H profilos gumikeret.

A másik a modernebb ragasztott technika. Ez esetben először a régi szélvédő ( vagy valamelyik oldalüveg ) eltávolítása történik kézi kivágó szerszámmal, drótos ( sodrott vagy 4 élű dróttal ) kivágással, illetve gépi kivágóval. Kivágás alatt a szélvédőt a karosszériához rögzítő  ragasztó elvágását kell érteni ( nem a szélvédőt vágjuk el .. ). Ez akkor történik miután a szükséges kiegészítőket, alkatrészeket eltávolítottuk az autóról ( ablaktörlő lapátok, levélrács, külső keret, stb..) A ragasztó elvágása az egyik legfontosabb része a műveletnek, mivel ekkor sérülhet a karosszéria, a belső kárpitok és a műszerfal is. Kint van a szélvédő ! Ezután a karosszériáról eltávolítjuk a maradék, általában 2-4mm vastag a ragasztót. Ez a művelet szintén nagyon kényes, mivel éles pengékkel dolgozunk és könnyen megsérülhet a fényezés a szélvédő alatt. Sajnos nagyon sok esetben tapasztaljuk, hogy egy szakszerűtlenül elvégzett szélvédő csere után a karosszéria korrodálni kezd a tető és a szélvédő találkozási pontjánál, valamint az un. „A” oszlop és szélvédő kapcsolódásánál.

Ha mégis megkarcolódik a fényezés, – vagy már előttünk megkarcolták – mindenképpen profi eszközökkel javítjuk. Miután az új szélvédő beépítésre került nem látható az esetlegesen keletkezett karc, sérülés. Ezt követően speciális tisztítószerekkel, aktivátorral, zsírtalanítóval kezeljük mind a karosszériát, mind a szélvédőt. A kiszellőzés után a primer felhordása következik.

Ezután a szélvédőn esetlegesen ( manapság egyre több márka elhagyja ennek alkalmazását ) a körbefutó díszkeretet helyezzük fel a szélvédőre. Ezt megelőzi természetesen minden, még szükséges matrica ( autópálya, regisztrációs, parkoló, taxis,emlékek.. J ) átragasztása, valamint a szenzorok áthelyezése. Most következik a ragasztóanyag kinyomása körben az  üvegre, vagy a karosszériára, 8-10 mm-es magasságban, speciális alakkal és szélességgel. Itt érdemes megjegyezni, hogy a felhordott szélvédő ragasztó befelé és kifelé sehol nem „buggyanhat” ki!

A szélvédő pontos helyre illesztése szívókorongos üvegfogóval történik. Ha ez nem 100% -os pontosságú akkor szélzaj léphet fel ! Ezután a szélvédőt ragasztószalaggal rögzítjük vagy ékekkel látjuk el, a pontos pozíció megtartásának érdekében. Ezek a száradás alatt a karosszérián maradnak. Ezt követően a burkolatok visszaszerelése történik, végül a takarítás. A száradási idő a ragasztó és a hőmérséklet valamint a páratartalom függvénye, kb.: 1-2 óra. Ez az idő a gépkocsi un. műhely elhagyási ideje. Ez azt jelenti, hogy ha véletlenül baleset éri az autót közvetlenül a műhely elhagyása után, a ragasztó a szélvédőt biztonságosan a helyén tartja.

A szélvédővel és autóüvegekkel történő munkálatok, nagy gyakorlatot, szaktudást és tapasztalatot igényelnek. Fontosnak tartjuk, hogy ügyfeleinket a legmagasabb színvonalon szolgáljuk ki.

Szélvédőjének cseréjét a gyárival megegyező technológiával és speciális gyors kötésű szélvédőragasztóval végezzük, melynek köszönhetően az Ön autója a műhelyünkbe érkezéstől számítva akár 4 óra múlva is menetkész lehet! Ezt az időt pedig kényelmesen eltöltheti ügyfélvárónkban!

Tegyen próbára bennünket, ne bízza autóját hozzá nem értő kezekre!