Gépjármű klímarendszer feltöltése, javítása és fertőtlenítése

Klíma rendszerek és hűtőközeg típusok

Azon autósok döntő többsége, akiknek van klíma az autójukban, úgy gondolom, nem tudja, milyen hűtőközeggel működik légkondicionálójuk. Addig nem is baj, amíg nem kell újratölteni.

Szervizünkben mind az R134A típusú illetve az új környezetre sokkal kevésbé káros R1234YF típusú hűtőközeggel működő klímaberendezést tudjuk javítani és tölteni.

Mint minden műszaki rendszert ezt is időről időre gondozni, ellenőrizni kell. Az autóklíma rendszert évente érdemes tisztítani, fertőtleníteni.

Az autóklímát nem árt havonta egyszer bekapcsolni. Télen segít az ablakokról leszárítani a párát is. A rendszer alkalmankénti használatával, illetve a tisztítással jelentősen növelhető a klíma élettartama. A klímarendszer egyik fő alkotóeleme a kompresszor. Ennek kenését speciális kenőanyag végzi, amit maga a kompresszor keringet.

A klímarendszer működésének az elve, hogy a teljes rendszerben keringeti a hűtőközeget. Lehetetlen teljesen zárt rendszert készíteni, mindig van, lesz hűtőközeg veszteség. Ezért évente felül kell vizsgálni a klímát, ha kell, akkor az autóklímát tölteni kell. A pollenszűrőt is évente kell cserélni, továbbá az atkák, gombák, baktériumok miatt ajánlott az éves fertőtlenítés is.

A klímarendszer fertőtlenítésnek több típusa létezik

Az aktív habos és a nagynyomású tisztítás az elpárologtatóról marja le a gombásodást. Innen indul a fertőzés és a kellemetlen szag.Elhanyagolt, kellemetlen szagú rendszer esetén, ha a szag visszajön 2-3 hét után, a nagynyomású tisztítási technológiát kell alkalmazni.

Az ózonos klímarendszer tisztítás során a gépjármű belső terét fertőtlenítjük egy nagy teljesítményű ózongenerátor segítségével, ami körülbelül 30 perc alatt elpusztítja a baktériumokat, így megszünteti a kellemetlen szagokat az utastérben.

Pollenszűrő csere javasolt az ózonos tisztítás után.